İzleyiciler

24 Temmuz 2013 Çarşamba

Özel Halk Otobüsündeyim, Uçuyorum.

Sabah 08:45 Özel Halk Otobüsü kullanıyorum yani kartlı egolu olan değilde, paralı olan.
Akşam 18:00 Özel Halk Otobüsüne yine biniyorum ve para toplayan adam (muavin) ve şoför arasında şaka gibi diyaloglar oluyor.

















Son 3-4 yıldır belki daha fazladır, bunlar diğer Özel Halk Otobüsleri ile yarışta. Mevzu şu sanırım, örn: 125 kavşaktayken, önündeki 124 nolu araç arasında belirli bir dakika farkı olacak. Öyle dip dibe gidemezler. Ondan önce durağa varırsa, arkada kalan ceza yiyor falan. Bu nedenle şoför ve muavin sürekli diğer araçtaki şoför ve muavinle iletişim halindeler. Cep telefonları susmuyor. 

Muavin, şoföre bağırıyor:

4 oldu! 
o, öndekine 5 takmış enişte!
yok yok imkanı yok, senin saat yanlış gösteriyor!

Tabi bu konuşmalar geçerken, eğer gelen süre içinde sıradaki durakta olamamışsa tısss tısss sesler çıkara çıkara koca otobüsü arabaların üzerine sürüyor ve durakta durduğunda bütün kapıları açarak "acele edelim, seri olalım, paraları hazırlayalım" diye bağırıyorlar. Duraktaki herkes bir anda 3 kapıdan otobüse biniyor. Paralar elden ele muavine ulaştırılmaya çalışırken, şoför çılgınlar gibi fren ve gaz kullandığı için herkes hırpalanıyor otobüste. Klimalı araçların çoğunda da kapalı olur ayrıca klima. Cam kenarlarında, koltuk altını kurutarak kokudan aranacaklarını düşünen tipler yer alır... En sonunda biri bağırır, "ayakta duramıyoruz biraz yavaş, bu nasıl araç kullanmak!" Otobüste ya sessizlik olur, ya da dakikalardır sesini çıkartmayanlar homurdanmaya başlar...

Peki ya, daha durağa gelmesine çok vakit varsa ne olur? Erken gitmesi de yasak çünkü... 

Durakta uzun süre durur, muavin ya da şoför araçtan iner büfeden sigara alır. Sigara içilmesi yasak olduğu halde camdan kolunu sarkıta sarkıta sigarasını içer. Otobüs, hareket etti mi etmedi anlayamazsınız öyle yavaş gider. Bir de tek şeritli bir yol ise arkasındaki araç sahiplerini sinir ederler. Korna sesleri küfürleri hiç duymadan tısss tıss yollarına devam ederler. Sabah uçarak gelmiş olduğunuz otobüs nerede, bu nerede... 

Size tavsiyem Özel Halk Otobüsünde yer varsa oturun, yoksa köşe bir yeri seçin. Elinizde telefon varsa bırakın, iki el ile tutunun direklerden. En ön kapı tarafına oturursanız cam kenarını seçin, koridor tarafında uçma riskiniz çok fazla. Ve son olarak, bir buluşmaya gidecekseniz saati tam olarak tutturabilmek için otobüse bindikten sonra 1-2 durak nasıl gittiğini kontrol edin, emin olun.

İyi yolculuklar ☺ 


9 yorum:

  1. Her yerde aynılar. Ya kendileri katil olup seni öldürecek ya da seni dayanamayıp katil edecek kıvamdalar. Benim de psikopat bir otobüs şöförü ile yaşadığım kötü bir anım var, seçici algı işte başlığı görünce ilgimi çekti :)
    Okumak istersen "I Want To Kill You" başlıklı yazıma bakabilirsin.
    Her sabah ve her akşam yaşadığın bu trajedi için çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  2. Bine bine artık taktik geliştirmişsin, o da güzel. Otobüse binmem ben, bindiğimde illa tanımadığım biriyle temas etmek zorunda kalıyorum ya da her bindiğimde biriyle atışıyorum. Bir keresinde girişin hemen yanındaki direğe yaslanmış sıkışık sıkışık gidiyordum. Otobüsü yük taşımak için varolduğunu sanan adamın biri beni ilerleyeyim diye beni elindeki yükle dürtünce adama sinir oldum, sakince seslenmesini dürtmemesini söyledim. İlk önce sakin sesle başlayan tartışma inene kadar uzadı. Bu da böyle bir anımdır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende toplu taşımlarda dolmuşu minibüsü tercih ederim genelde ama geldiğim yere tek vasıta otobüs... sanırım benimde artık özel araca geçmemin zamanı geldi.

      benimde ne olaylarım varda işte çirkef olurum diye anlatamıyorum afsdafsda

      Sil
  3. bazen trafikte resmen yarışta gibi gittiklerini gördüğümde ben dışardan ürküyorum hani
    içindeyken de korkunçmuş!Belediye otobüslerinde biraz daha nizam kural kaide var da bu halk otobüsleri bir felaket hakikaten!yük mü taşıyor yolcu mu belli değil!
    içi seni dışı beni yakar der gibi bir anlatım olmuş
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. ahaha çok sevdim !:) helle bir de zayıfsanız önden arkaya uçmanız olası :D

    YanıtlaSil
  5. Ben de genelde 220-221 hatlarını kullanıyorum. Bir ara otomatiğe bağlamıştım bu otobüslerin trafik hatalarını, saygısızlıklarını şikayet etmeyi ama, hiç bir şey değişmedi...
    Mübarek 220-221 nasıl bir hatsa, gitmem gereken heryere gidiyor. O yüzden vazgeçemiyorum da...

    YanıtlaSil