İzleyiciler

23 Eylül 2011 Cuma

Odamda bir şey eksik. Ama ne?

Arkadaşlarıma gidiyorum, çoğu odalarında vakit geçiriyorlar. Kitap okuyor, yataklarına uzanıp ellerinde telefonla bir şeyler yapıyorlar. Kucaklarına laptoplarını alıp yazı yazıyor ya da sohbet ediyorlar. Kimisi ders çalışıyor. Odalarında duruyorlar işte!

Çoğumuzun odasında koltuk, kanepe koyacak yeri yok. Yatak, dolap, makyaj masası gibi belli başlı eşyalar için yer var. Koltuğu olan, hadi diyelim rahat diye orada duruyor. Fakat yatak üzerinde huzurlu olup, vakit geçirenler için ne diyeceksiniz?

Ben ne yaparsam yapayım, odamda çok duramıyorum. Orta büyüklükte bir odam var. Bu evi ilk aldığımızda gittim istediğim gibi dolap çizip yaptırdım. İçi çok kullanışlı. T-shirtleri, hırkaları, gecelikleri katladığım büyüklükte bölmeler yaptırdım içlerine. Çekmecelerin yerini kendim belirledim. Asılacak olanlar için demirin uzunluğuna karar verdim. Ve yerden tavana, iki sürgülü kapağı boydan boya ayna olan şampanya rengi dolabımın siparişini verdim. Dolapları yapan abi, hem kapaklı hemde çekmeceli bir makyaj masası hazırlayıp hediye etti bana. Aynı renk ve aynı malzemeden, kocaman aynalı :) Dünyalar benim oldu. Bir de bazalı, aynı renkten başlıklı yeni bir yatak aldık. Tek kişilik...

*Tek kişilik olduğunu belirttim evet. Çünkü, çift kişilik bir yatağa her akşam tek başına girmek bence işkencedir. Ne öyle eşini kaybetmişler gibi :( Ya da ömür boyu tek yatacakmış gibi. Hep çorap giymek zorunda kalacakmış gibi...*

Odam artık hazır sayılırdı. Koçtaştan pembe jaluziler aldım. Duvar kağıdı aldım. Krem, pembe, açık mor vardı içinde. İki duvar boyuna çizgili. -uzun ferah gösterirmiş odayı.. Diğer iki duvar ise yine aynı tonlarda fakat klasik desenli. -onun bi özelliği yok. Çizgili olan duvarı ben kendim kapladım :) Bir gün arkadaşımın cafesine ustalar gelmişti ve duvar kağıdı kaplıyorlardı. İzledim dikkatle. O yapıştırıcı sıvı nasıl hazırlanıyormuş, öğrendim. İçinde hava kabarcığı olmasın diye, neler yapacağımı da çözdüm. Artık hazırdım. Güzel oldu, başardım fakat zordu. Diğer iki büyük duvarda hala boyalı. Üşendim. Başladığım işi bitiremedim.Yine de uyumlu duruyor göze batan bir şey yok. http://instagr.am/p/K_AcE/ bakın burada da daha önce çektiğim bir fotoğraf var. - Bu aralar yine tamamlamaya niyetliyim ama du bakalım.

İki gün önceydi sanırım, makyaj masamın çekmecelerini çıkarttım salona. Ama bak yine salona! Odamda duramadım yine. Neyse ki, temizleme işlemini yarıda bırakmadım. Ayırdım tek tek, temizledim azıcık malzemelerimi. Çer çöp ne varsa attım, attıkça rahatladım sanki bütün hüzünlerimi boşalttım çöp kovasına. Tam odam hazır derken, ablamdan kalan ve odamın tek uyumsuz parçası olan çalışma masası takıldı gözüme. Artık okul bitti tabi. Aöf içinse, salona ya da yatağıma taşınabilirdim. Sürükleye sürükleye balkona koydum masayı. Odamı sildim. Makyaj masasını kaydırdım. İki kişilik pufidik koltuk koyacak kadar yer açıldı.

Ne dersiniz, koltuk alırsam odamda durabilir miyim?

26 yorum:

  1. Ben de senin gibiyim, odamda durmaktan çok salonda mutfakta vakit geçiriyorum. Çalışma masam koltuğum her şeyim var halbuki odada.(koltuk dahil)

    Bence koltuk da seni odada tutmaz. Başka bir şey lazım ama ne? Düşünüyorum..

    YanıtlaSil
  2. Işık alıyor... Temiz.. Anlamış değilim. Valla.

    YanıtlaSil
  3. Bak seni odada ne tutar biliyor musun? Duvara yazılar yaz.. postitlerle yapıştır onları bir duvara postitlerle lazanya yazabilirsin mesela..?

    YanıtlaSil
  4. Ben Bolu'dayken odamdan asla çıkmam mesela,ama burda zaten bütün ev odam gibi ahahah =)

    YanıtlaSil
  5. lazanyam ben de tam tersi odamdan başka yerde duramıyorum hem senin kadar güzel de bir odam yok :)

    yatsğımın üstünde pembe laptobum ve ben ayrılmaz bi ikili olduk valla.

    yatağımın tam yanımdaki kitaplığım ve ben ayrı bi ikili.

    karşımdaki afişlerim ayrı bi ikili derken odamdan çıkamaz oldum.

    ama bence koltuk al bak almazsan hep aklında kalıcak ve eksik hissediceksin :)

    YanıtlaSil
  6. missbone, bende üniversitede odamı pek severdim aa fotoğrafını koyabilirim oradaki odamın! :))

    mia, ama benimde pembe laptobum yok :( ondan mı acaba? eksiklik o mu acabaaaaaaa :O

    ceooo sana sesleniyorum ben o kadar becerıklı değilim hem postitler duvarda durmuyorrrr :D

    YanıtlaSil
  7. Aidiyet duygusu eksik.Kendini oraya ait hissetmiyorsun demek...

    Şu çok kullanışlı dolabını bi fotoğraflayıversen de kopya çeksem:) Ben de öyle bir dolap yaptırmak istiyorum:)

    YanıtlaSil
  8. aidiyet duygusunu nasıl kazanırım işte :( sorun burada :)

    tabi çekerim sana yollarım istersen mailin var sanırım blogunda?

    YanıtlaSil
  9. Ama bunlar koltukla , dekorasyonla olacak şeyler değil sanki:) Sevdiğin mekanları , hep orada olmak istediğin arkadaş odalarını düşün oraya ait hissettiren şeyler neler onları bulmayı dene mesela:)

    Evet mailim var bloğumda , foto için şimdiden teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  10. valla.
    Makyaj masası,çalışma masası 2 giysi dolabı bir yatağım var:)
    Çok mutluyum odamda.Bazen sadece yemek yemeğe çıkarım odadan dışarı,tv izlemem zaten izlesem bile minik bir tv var odamda:D

    perdeleri kapatım kendimce bi dünya yaratıyorum yatıyorum,kitap okuyorum ders çalışıyorum.:)

    Ama çok güzel bişiy değil ki bu boşversene.

    aMA bazen bir yerlere yapışrıdığın notlar veya resimler yararlı olabiliyor.

    YanıtlaSil
  11. koltukla ilgisi yok ya eğer sevenin çoksa iletişime açık aletlerin varsa her yerde rahatsın. =P benimde telefon laptop yanımda ama gel gör ki beni merak eden bana güzel teklifler yapan tek numara aveanın numarası =P

    YanıtlaSil
  12. bir pembe delisi olarak jaluzilerine bayıldımm,ne şirinler öyle:)odanda yer açıldıysa minik pufidik bir şeyler alabilirsin oturmak için,yere rengarenk minderler de atabilirsin:)

    YanıtlaSil
  13. inanırsakolurbence, tam da benim düşündüğüm şeyleri söylemiş, ait hissetmen gerek, sorun orda. Biz evimize yeni taşındık ve odama bir girdim, herşey yabancı, yeni eşyalar aldık filan ben odamdan çıkmayan insan odama adım atmaz olmuştum. Sonra gittim hoşuma giden şeyler aldım abajur, duvar süsü falan mesela kocaman siyah beyaz İstiklal caddesi tablosu var duvarımda =) ve tavsiyem mutlaka büyük bir abajur alıp akşamları onu yak. Seni rahatsız eden bişeyi tutma odanda, ha bi de arkadaşlarını çağır biraz vakit geçirin odanda, bunları yaparsan bence işe yarayabilir :)

    YanıtlaSil
  14. benim tavsiyem de odanı hoşlandığın anları çoğaltmak için düzenlemen olacak.Mesela ben mumları çok severim bir sürü mumun yandığı yerden beni kolayca çıkaramazsın..güzel kokular mesela tütsüleri kullanabilirsin.Seni büyüleyecek müzikler zamanı unutturur. Koltuklar iyi fikir arkadaşlarla takılmak için çok işe yarar..Odan çok şeker bence tadını çıkar:)

    YanıtlaSil
  15. Lazanya, postitlerin duvarda durmaması konusunda haklısın. Onu çözersem sana söylerim. Beceriklilik konusunu bilemem ama çok beğendiğin bir şey olursa yapabilirsin bence.

    Diğerlerinin değindiği aidiyet duygusu da çok önemli tabi.

    Son olarak odan güzel olduğu için odanı eskitmeye kıyamıyor olabilirsin. :)

    YanıtlaSil
  16. anci, bende bugün odamda kitap okuma saati yapacağım. belki alışırım. 3-4 sene geçti gerçi ben odaya yerleşeli.

    rebecca, evde çok durmadığım içinde odamda vakit geçirmiyor olmam muhtemel :DD

    ekimoza, teşekkür ederim bende çok beğenerek aldım onları. hemde tanesi 19.90 mı neydi. sende gidip bakabilirsin :)

    larien, evet abajurum eksik. tepedeki top şeklindeki dikenli avizemi sevmiyorum :( acaba sarı ışık mı kullansam?

    milena, tütsü kullanmıyorum üç harflileri çekiyormuş bıraktım tütsüyü. mumları çok severim. teşekkür ederim :) tadını çıkartmak için her şeyi yapacağım.

    ceo, ahahaha son yorumunla benı benden aldın yine :D

    YanıtlaSil
  17. koltuk düşünüyosan pembe tonlarında değil de krem/bej tonlarında almanı önerebilirim. biraz yumuşatır ve kırar odanın ağırlığını.
    odana ısınamamanın sebebi sana aidiyet duygusu vermediğinden bence. hani ev ve yuva ayrımı vardır ya, ev sadece evdir ama yuva içinde severek yaşadığın yerdir. onun gibi.
    o hissi yakalamak için ortamı sıcaklaştıracak objeler koy. bitkiler mesela! beyaz/bej/ya da hasır bi saksıda çiçeksiz yeşil bitkiler bulundurabilirsin. bir anda odanın havasını değiştirdiğini göreceksin.
    bunun dışında sağdan soldan sana özel hissettirecek şeyler topla. güzel bi kupa mesela. değişik notluklar, çerçeveler, tablolar. buldumbuldum.comda ya da benzer sitelerde çok orjinal şeyler bulabilirsin.
    bu kadar sanırım :)

    YanıtlaSil
  18. Bende bir dönem senin düştüğün bu eksikliğe düşmüştüm. Sonra düşündüm düşündüm odamın ebatlarına uygun ancak armut koltuk olabilirdi. Benimki tekli. Kitap okurken, pcde yada tv izlerken gayet rahat. Ama istersen ikilileride mevcut. Gittigidiyora bir bak derim :)

    YanıtlaSil
  19. ben de evde odama yatmadan yatmaya giderim hep :D bence odanda durmak için uğraşma yaa insanın kendi başına canı sıkılır :D

    YanıtlaSil
  20. paper doll, koltuk önerine bayıldım cidden o renkleri de severim. hem pembeden mordan ve kremden çok sıkıldım. siyah çok mu iddialı olur acaba?

    kumral, teşekkür ederim hemen oraları kurcalamaya başlıyımm benn.

    mystery sanırım annelerimizin yanında olmak için kapanamıyoruz odamıza :/

    YanıtlaSil
  21. odanın eksiği belli yahuuu...erkek kokusu:))

    YanıtlaSil
  22. pembe ve siyah büyük parçalarda beraber kullanıldığında çok hoş durmuyo bence. daha çok sıkabilir seni. onun yerine açık vizon ya da gri tonlarını seçebilirsin ama istersen.
    http://i55.tinypic.com/149uvy8.jpg
    şu örnekteki ton olabilir mesela.
    illa siyah olsun istiyosan koltuk yerine küçük aksesuarlarda kullanmanı önerebilirim.
    http://i52.tinypic.com/286wr3t.jpg

    ama bej ya da krem koltuğu da düşün, çok hoş duruyo pembeyle. şöyle bişey olabilir mesela. http://i55.tinypic.com/rll05w.jpg

    YanıtlaSil
  23. Bende odamdan dışarı çıkamam üstelik koltuğumda yok :D Odanda pc yoksa dışarı çıkmak isteyebilirsin.

    YanıtlaSil
  24. mini buzdolabı al şahsen beni ancak yemek bağlar :) ben hep odamdayımdır ev de gezdikce dağılıyor işn yoksa topla :(

    YanıtlaSil
  25. benim odamda da o kadar çok şey var ki... bir kaçı lazımsa sana vereyim. :P

    YanıtlaSil
  26. lazanya bende çok merak ettim şu dolabını bende resmini görmek istiyorum. aylardır dolap tasarımı yapıyorum evlenip gideceğim evime ama hiçbirini bir türlü içime sindiremedim.

    YanıtlaSil