İzleyiciler

25 Kasım 2011 Cuma

Kredi Yurtlar Kurumu Kabusu

Üniversiteyi kazandığımı duyunca sevinememiştim. Öyle bunaldığım ve ümitsiz bir dönemdi ki, ellerimi açıp Allah'a yalvarmıştım. "Allah'ım öyle bir yer kazanayım ki, saat 19:00de bakkallar kapansın, camımın önünden inekler geçsin, minicik küçücük köy gibi bir yer olsun ve herkesten uzak olayım" demiştim. Pekte iyi bir bok yememişim, bunu söylerken.

Gideceğim yerin nasıl olduğunu kayıt günü gördüm. Ama nasıl bir gerçekle yüzleşeceğimin hala farkına varamamış olacaktım ki, torpille yurtta kalmam için her savaşı verdik. Ev olayı imkansız sayılırdı. Hem annem izin vermiyordu hemde ne yapardım bir başıma. Maddi durum kısmını saymıyorum bile, o kadar zorluk içinde onu düşünüp üzülmeye vakit bulamamıştım. İmkansızdı işte. Yurt için ise; filmlerdeki gibi, koridorda grup dansı yapan kızlar bile hayal etmiştim. Gece acıkıp yemekhane mutfağından yemekler kaçırmalar, odalarla sabaha kadar fısırdaşmalar ve güzel dostluklar... Bavul hazırlama vakti geldikçe korkuyordum. Annem o gereksiz sandığım şeyleri bavuluma koymasa boku yemiştim kesinlikle. Resmen odamın yarısını üç koca bavula sığdırmıştık. Annem, dayım ve yengem ile yola çıktık. 3-4 saat içinde o garip şehre gelmiştik. Çakıl taşlı, kenarında inekler yürüyen yoldan geçtik. Tamda, Allah'tan istediğim gibi! Odamı öğrendik ve dolabımı seçtik. Bir tane teneke dolap. Bir bavulumun, yarısı bile sığmaz. Kayıt sırasında kadın, "Bavulları odalarda tutmak yasak, yer yok zaten. Boşalttıktan sonra bavul odasına teslim etmeniz gerekiyor." demişti. Günlük giyeceklerimi mi koyacaktım dolaba anlamadım. Dolaba baktım ve ağlamaya başladım.

Oda da, üç ranza, altı demir dolap, bir masa ve bir sandalye vardı. Altı kız burada nasıl yaşayacaktı aklım almadı. Zaten şoktaydım dolaptan ve yurttan dolayı. Torpille geldiğim yer burası mıydı? Torpilsiz gelsem, ahırda mı kalacaktım. Ne olacaktı? Nasıl başaracaktım? Bunları düşündükçe ağlamam arttı. Yengem ve annem bana sarıldı ve hep beraber ağlamaya başladık. Korkuyordum. Hayatımda ilk defa bu kadar korkmuştum. Annemle vedalaşma anımı anlatamıyorum bile. O gün ölmüştüm resmen.

Herkes geldikçe akı boku ortaya çıktı yurdun. Odam gerzekler odasıydı. Üst sınıflar olsa bile, onlar da eziklerdendi. Koridorun ışığı gerzeklerin lafına göre açılıyor ve onlar istediğinde kapanıyordu. Yemekhane desen berbattı. Pijamalı, etekli, eşofmanlı ne tip ararsan vardı. Hemde kız, erkek karışıktı. Korkunçtu. Yemek yiyeceğim zaman çıktığımda, yemek kalmıyordu. Ne zaman o yemekleri yediler cidden bilmiyorum. Tost bile garipti. Zaten ramazan ayına denk geldiğimizden düzensizlik vardı. Biri uyuyor, biri memleketindeki sözlüsüyle konuşuyor haftasonu görüşme planları yapıyor, biri farklı kişileri arayıp hepsine aşkım diyip para istiyor, biri ağalık yapıyor etrafındaki köpekleri ile, biri makyaj yapıp kantindeki sevgilisine gidiyor ve bütün bunların hepsi bir hafta içinde oluyor. .

Hadi diyelim telefonla konuşuyorsun şarjın bitti. Odalarda priz yok. Koridorun sonunda kutu var. Kilitleyip oraya bırakıyorsun ve şarj olmadan alamıyorsun. Lan toplasan 12 kutu ya var ya yok, katta ise en az 50-60 kız. Şoklar bitmek bilmiyordu. Yıkanmam gerekiyordu artık, okula yağlı saçlarla gidemezdim. Duşlara girdiğimde ise öğürmekten direk tuvalete koşmuştum. Kızlar oralarını buralarını alıp duvara sürmüş, kılları ile delikleri tıkamış ve pedlerini duvarlara yapıştırmışlardı. O gece duş alamadım ve çok ağladım. Ağlarken de uyuyakaldım. Ertesi sabah uyandığımda tuvalete girdiğimde, tam o ayak basılacak yerde büyük bir parça bok vardı. Oha dedim ya. Koridora çıktım ve "deliği tuttaramayan kimse gelsin öğreticem amk" dedim. Yani aklım hala almıyor, oraya bokun düşsün diye kara bir delik yapmışlar. Sen nasıl gidersin, taşa sıçarsın! Ayağını da deliğe mi soktun kadın! Büzük kadın göt kadın! Anlatırken hala fenalık geliyor. Neyse konuyu dağıtmayayım, herkes etrafıma toplandı "aaa,ooo,ıııı" ee başka bir şey yok. Hepsi aynı bok. Kimin, kime gücü yeterse. Karşısındakine insan gibi davranamıyor çünkü hayvanlık yaptığı için kimse onlara insan gibi davranmamış.

O yurtta sadece iki hafta kaldım. Uyuduğum gece sayısı ise 5-6yı geçmez. Şansım güzel gitti ve çok süper arkadaşlar edindim (yurttan değil). Hep onlarda kaldım sonra da eve çıktım.

*missbone'nun yazısını okuyunca da, üzerinden beş seneden fazla geçen bu olay aklıma geldi ve yazdım. Unutmuşum güzel olmuş. Demek ki neymiş, her şey unutuluyormuş. :)

22 yorum:

  1. ben de yaşadım buna benzer bir olay ama ben şanslıymışım sana göre.

    Odanın yarısı 3 bavul mu? :/ Doğru ya unutmuşum kızlar böyle olur. Benim bütün eşyalarım bi bavula sığıyor da :))

    Bi de şu bok muhabbetine çok güldüm. :D "Deliği tutturamayan kimse gelsin göstereyim amk." :)

    YanıtlaSil
  2. sen iyi dayanmışsın.
    ben kapısından girer girmez ağlamaya başlamıştım, bağlasanız durmam ben burda diye...
    Allahtan uygun bir yurt bulmuştuk hemen o gün de, oraya yerleştirmişlerdi annemle babam.
    Tabi o yurt da iğğğrenç ötesi çıktı ama, en azından devlet yurdundan iyidir diye bir yıl el mahkum idare etmiştim :(

    YanıtlaSil
  3. Ya bunu aşağılamak için söylemiyorum ama devlet yurdunda kalan kızların %70'i bi tuhaf oluyor. O geri kalan %30'da bu %70'lik kısımdan resmen çekiyor.
    Hani kıro kız derler ya aynen öyle o %70'lik kısım. Resmen insanı canından bezdiriyorlar. Hele bir de yurtta 3.cü 4.cü senesiyse bittin, yurdu tapulu malı zannediyor kaltak.

    ***

    Allah'tan geçti gitti hepsi... Bir daha da göstermesin Kyk'yı. :)

    YanıtlaSil
  4. ceo, hayatımda hiç yurda gitmemiştim ki ne götüreceğimi bilmiyordum :)
    bok muhabbeti de öyle işte, haklıyım ama dimi bağırmakta!

    YanıtlaSil
  5. çilekli fondü, rumuzunu görünce adım fondü istedi :( püff.

    haklısın bende içeri girer girmez o havayı hissetmiştim. devletin yetersizliği ve gün görmemiş kızların kabusu olarak tanımlıyorum bu kyk olayını. Allah kimseye çektirmesin.

    YanıtlaSil
  6. missbone, haklısın aşağılamak için değil tabi ama çoğu sorunlu oluyor. Aileden sorunlu, maddi durumu zayıf kişiler seçiliyor yurda. Bu özellikler öncelik sağlıyor onlara. Ve belki kimse öyle olmasa daha huzurlu bir yer olacak orası. Ego savaşı işte :/

    geçti gitti, mutluyuz :) bu da böyle bir anı işte.

    YanıtlaSil
  7. Kesinlikle haklısın ve ben özel yurtta da öyle bi bok durumuyla karşı karşıya geldim. :) Çocuğu sıçtırdık bildiğin. Düzgün sıçana kadar sıçacaksın it diye. Neyse boka sarmasın muhabbet.

    Demek ki neymiş, dualara dikkat edecekmişiz.

    YanıtlaSil
  8. büyüklerimin dediğine göre, o an Allah'ın dilek kapısı açıkmış ve gönülden istediğim için hemen olmuş.

    hayırlısını istemek lazım her zaman.

    ders oldu bu da. biraz BOKtan oldu ama hahaha muhabbet boka sarmasın neyse :D

    YanıtlaSil
  9. hem yurt hem de eve çıkma olaylarını ben de yaşadım detaya insen neler neler çıkar çıkmasına da ama şu var;

    en başta "ben nereye geldim yahu böhüü" diyorsun

    en sonunda da "ama ben gitmek istemiyorum ayrılmak istemiyorum böhüü"

    :))

    YanıtlaSil
  10. Lazanya o badireleri atlatmışsın ya her badireyi atlatırsın yani bazen birşeyler dilerken detaylarını da dilemek lazım;DD

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel anlatmışsın keyifle okudum geçmiş gitmiş olduğu içinde üzülmedim haline:):)

    Zaten senin o halini anlamam mümkün değildi ben bu konuda çok ama çok şanslıydım:) Paşalar gibi okudum şehir küçük olsada...

    Demek ki ne yapıyormuşuz: olması muhtemel şeyleri dile getirmiyormuşuz... Hacet kapıları açıkmış sanırım kabul olmuş :)

    YanıtlaSil
  12. Lazanyaaa :/
    resmen hepsi gözümün önünde canlandı kıyamam yaa :/
    iyi ki kurtulmuşsun :)

    YanıtlaSil
  13. o gay,ben de... haklısın ama ilk defa giderken öyle olmadım. yani keşke arkadaşlarımı yanımda alıp götürebilseydim :))

    enes, evet detaylara dikkat etmeyince gördüm neler oluyormuş.

    YanıtlaSil
  14. amak-ı hayat, geçip gittiği için insan tebessümle okuyabiliyor. iyi ki o zamanlar blogum yoktu :D

    allie*, kıyılacak gibi değil ki :( yazzıkk valla okuyunca bende üzüldüm bi. ama iyi ki geçti gitti :D

    neler geçmiyor ki?

    YanıtlaSil
  15. bende uzun süre kyk mağdurlarındandım :) dediğin bütün görüntüler sen yazdıkça geldi aklıma:) ama ben ordan çok sağlam 2 tane dost edindim... okul biteli 2 seeyi geçti ama onlar benim için hala can ciğer...

    YanıtlaSil
  16. bende 3 yıl önce neredeyse birebir aynısını yaşamıştım yazdıklarının okurken tırstım hatta :)) ama senin sonun o şekilde güzel bitmiş yine şans bir yerden sonra gülmüş, ben de 2 hafta sonra eve çıktım başka bir eve daha çıktım yanımdaki kız çıktı başka kızlar aldım derken yoruldum ve komple bıraktım. Neyse olsun şimdi daha şahane bir okuldayım.

    YanıtlaSil
  17. Pedleri niye duvarlara yapıştırmışlar lan kafayı mı yemiş bu karılar benimde arkadaşım kyk yurdunda kalıyo hiç böyle şeylerden bahsetmedi acaba oda mı böyle gariplikler yapıyoda ona normal geldiği için anlatmıyo :/ :D

    YanıtlaSil
  18. dehşetle okudum..
    2 hafta bile uzun bır sure..iyi dayanmışsın laziş..
    midem kalktı..

    YanıtlaSil
  19. gece kedisi, dostluklara inan lafım yok. ama bak görüntüler aynı olacak ki gözünün önüne gelmiş :/

    marla, ahahhaa kimseye normal gelmez bu marla :D çöpe atmaya üşendikleri için, kirli pedleri duvara yapıştıran iğrenç kadınlar bunlar..

    nilmoon, tatlış dediğim gibi 2 haftanın her günü orada kalmadım. sadece 1 kere orada yıkandım. o da güç bela! hep arkadaşlarımın evinde kalmıştım. bırakmadılar beni orada sağolsunlar :/

    YanıtlaSil
  20. duşa sıçanlar bile oluyo bu tuvaletin deliği ne ki?

    YanıtlaSil
  21. sisispi, inanırım valla doğrudur.

    YanıtlaSil
  22. Ben hiç kyk yurduna girmedim bile ama benim 4kişilik rahat denilebilecek odam bile darlandırıyo bazen beni. O yurtlar kim bilir nasıldır düşünmek bile istemiyorum. Hele bir sabancı yurdu var ya dillere destan, akıl almaz nası yaşıyolar orda :D

    YanıtlaSil